Brødskjæremaskin med fjernfeilsøking og fjernoppgradering av programvare
Da en av Storbritannias ledende fabrikanter av brødskjærings- og pakkeutstyr fikk en bestilling fra et bakeri i Kasakhstan, bestemte de seg for at fjerntilgang var essensielt. Programvareoppdateringer og feilsøking måtte kunne utføres fra Norwich i England, uten at de måtte sende en ingeniør 6000 km av gårde for å besøke kunden på stedet.
Det var da selskapet bestemte seg for å invitere flere automasjonsleverandører, inklusive Omron, til å foreslå løsninger for å implementere fjerntilgang i maskinens kontrollsystem. "Det fantes ikke tvil om at Omron forsto våre krav til fulle, og visste hvordan de skulle løses raskt og kostnadseffektivt" sier Chris Barfe, direktør i Ibonhart. "Omron kunne vise til tilsvarende prosjekter de hadde jobbet med for andre kunder, og alle var i full og svært stabil drift."
Det ble derfor tatt en avgjørelse om å bruke Omron-automatiseringsutstyr i alle nøkkelfunksjoner i det nye kontrollsystemet.
Omron leverte og integrerte alt av automatiseringsutstyr, noe som reduserte tids- og utviklingskostnader. I tillegg var alle komponentene allerede tilgjengelige og optimaliserte for matvareindustrien, noe som ga ytterligere besparelser.
Flere kundereferanser
Kundereferanser
Hos Omron lytter vi til kundene våre. Ved å lytte til deres behov –gir det oss nye ideer. Og ettersom vi har lyttet til våre emballeringsmaskinkunder i mer enn 20 år, er det ikke overraskende at vi har fått noen gode ideer i løpet av denne tiden.