Fokus på kundetilfredshet
Kundeundersøkelse indikerer et godt gjennomsnittlig tilfredshetsnivå, men også forbedringspunkter
Omron er opptatt av å tilby kundene sine automasjonsteknologier som fremmer nyskapning innen produksjonsindustrien. Vi er også opptatt av å tilby kvalitetsprodukter og god kundestøtte. Vi gjennomfører regelmessige kundeundersøkelser for å få mer informasjon om kundetilfredsheten og for å identifisere måter vi kan forbedre kundeopplevelsen på.
Ved utgangen av 2017 ble en stor undersøkelse om kundetilfredshet avholdt blant Omron Europe-kunder i 14 land i hele EMEA-regionen. Vi sendte ut et nettbasert spørreskjema til et stort antall kontakter, der de kunne gi uttrykk for hvor tilfredse de var med Omron, hvordan vi gjør det sammenlignet med andre produsenter, og rangere viktigheten av ulike aspekter ved Omrons service.
Her er et sammendrag av resultatene og funnene i undersøkelsen.
- Den gjennomsnittlige kundetilfredsheten vår basert på undersøkelsen, er 8,4, høyere enn gjennomsnittsstandarden på 8,1. Respondentene svarte også at nivået på den tekniske støtten, kundeservicen og produktkvaliteten vår var bedre sammenlignet med andre produsenter.
- 85 % av respondentene var enige i utsagnene om at vi gjør kundene fornøyde ved å holde løftene våre, og 90 % oppga at det var enkelt å tilnærme seg oss. Omron har også en god anseelse når det kommer til å løse problemer proaktivt og bidra til samfunnet med nyskapningene våre.
- 75 % av respondentene identifiserte seg selv som Omron-promotører. Kundene var svært fornøyd med kvaliteten på den tekniske støtten som komplementerer produktløsningene våre.
Hvis du vil gi oss tilbakemelding om produktkvalitet, teknisk støtte eller kundeservice, kan du kontakte oss.